divendres, 16 de desembre del 2011

REGALS ESPECISTES PER NADAL


Intermon Oxfam i la marca de roba “Sprinfield” treuen l’especisme al mercat en forma de regals “solidaris” o “apadrinamients”.

Sprinfield, per a deixar clar que el seu interès és la pura llana i no la roba ètica, ha engegat una campanya d’apadrinamient d'ovelles merines, de les quals surt la seva matèria primera, a Austràlia, fins al pròxim 31 de desembre.

Per cada compra superior a 50 euros en peces de llana, el client rebrà una targeta amb un codi que pot utilitzar a la pàgina web de la companyia per a “triar l'ovella que es vol apadrinar i posar-li el nom més original possible”.


En català:


Així, l’apadrinamient, que és una paraula positiva quan la usem amb humans ja que permet que criatures del tercer món o d'altres espais i situacions desfavorides tinguin una possibilitat de futur, es converteix en esclavitud en el cas d'aplicar-la a altres animals.

Per la seva banda, Intermon Oxfam presenta a la seva pàgina web la possibilitat de comprar targetes de felicitació que contribueixin a regalar gallines, vaques, cabres, pollets, cobaies i altres animals com productes per a ser convertits en les finalitats que es creguin necessàries: menjar, roba, per a comerciar amb ells...


en español:



Intermon Oxfam y la marca de ropa “Sprinfield” sacan el especismo al mercado en forma de regalos “solidarios” o “apadrinamientos”.

Sprinfield, para dejar claro que lo suyo es la pura lana y no la ropa ética, ha puesto en marcha una campaña de apadrinamiento de ovejas merinas, de las que sale su materia prima, en Australia, hasta el próximo 31 de diciembre.

Por cada compra superior a 50 euros en prendas de lana, el cliente recibirá una tarjeta con un código que puede utilizar en la página web de la compañía para “elegir la oveja que se quiere apadrinar y ponerle el nombre más original posible”.

Así, el apadrinamiento, que es una palabra positiva cuando la usamos con humanos ya que permite que criaturas del tercer mundo o de otros espacios y situaciones desfavorecidas tengan una posibilidad de futuro, se convierte en esclavitud en el caso de aplicarla a otros animales.

Por su parte, Intermon Oxfam presenta en su página web la posibilidad de comprar tarjetas de felicitación que contribuyan a regalar gallinas, vacas, cabras, pollitos, cobayas y otros animales como productos para ser convertidos en las finalidades que se crean necesarias: comida, ropa, para comerciar con ellos…       

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada