dimecres, 14 de desembre del 2011

BATUDES DE SENGLARS A COLLSEROLA | BATIDAS DE JABALÍES EN COLLSEROLA

Per a combatre la proliferació de senglars prop d’espais naturals ocupats per humans, a través de la seva mort, la Generalitat de Catalunya ha autoritzat cinc batudes, una de les quals es va dur a terme dissabte 10 de desembre amb la participació d’uns 45 caçadors.

Aquests es van apostar en zones boscoses de Sant Feliu de Llobregat, a Collserola, on van haver de prohibir l’accés de vianants, ciclistes, caçadors de bolets i vehicles per evitar que, a banda de ferir o matar senglars, ho fessin també amb animals humans.


En català:


A principis de l’any vinent es faran dues batudes més a Sant Feliu, ja que segons els seus detractors, els senglars arriben a les zones habitades pels humans.

Per a desgracia dels senglars, l’única forma en que l’administració considera el seu control poblacional és a través del seu extermini, sense tenir en compte l’èxit del funcionament d’altres projectes de control d’animals lliures, l’efecte del buit ecològic descrit per experts que es produeix després de la mort dels individus que habiten un espai on poden trobar recursos per a viure i, evidentment, l’ètica.

En aquesta ocasió la batuda ha conclòs en una jornada de diversió per a 45 caçadors i la mort de sis individus.             


en español:



Para combatir la proliferación de jabalíes cerca de espacios naturales ocupados por humanos, a través de su muerte, la Generalitat de Catalunya ha autorizado cinco batidas, una de las cuales se llevó a cabo el sábado 10 de diciembre con la participación de unos 45 cazadores.
Estos se apostaron en zonas boscosas de Sant Feliu de Llobregat, en Collserola, dónde se prohibió el acceso de peatones, ciclistas, buscadores de setas y vehículos por evitar que, aparte de herir o matar jabalíes, lo hicieran también con animales humanos.

A principios del próximo año se harán dos batidas más en Sant Feliu ya que, según sus detractores, los jabalíes llegan a las zonas habitadas por los humanos.

Para desgracia de los jabalíes, la única forma en que la administración considera su control poblacional es a través de su exterminio, sin tener en cuenta el éxito del funcionamiento de otros proyectos de control de animales libres, el efecto del vacío ecológico descrito por expertos que se produce tras la muerte de los individuos que habitan un espacio dónde pueden encontrar recursos para vivir y, evidentemente, la ética.

En esta ocasión la batida ha concluido en una jornada de diversión para 45 cazadores y la muerte de seis individuos.            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada