diumenge, 16 d’octubre del 2011

COMPROMISOS POLÍTICS A ANIMALADDA


La setena edició del Saló pel Benestar i la Defensa de l’Animal Abandonat, Animaladda, ha comptat amb la presencia de la plana major de la política durant la seva inauguració, amb el Conseller d’Agricultura, Ramaderia i Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí que va apuntar com a novetats que, al novembre, la Generalitat estrenarà un registre informàtic únic per a centralitzar les dades dels censos de tot el país, sistema que, segons el conseller, permetrà trobar amb més facilitat a les persones responsables dels animals domesticats perduts i sancionar, tal i com indica la llei, als que els abandonin.

Això, però, té una lectura no tant optimista per a la representant de la Comissió Interlocutora de Protectores d’Animals de Catalunya, Alba Jornet, que considera que un nou registre informàtic no solucionarà tots els problemes existents si no es produeix, alhora, un canvi en l’actual titularitat privada del cens dels animals.


En català:



El conseller també va presentar com a suposada novetat la presentació del Reglament com a instrument per poder aplicar la llei de Protecció dels Animals a Catalunya.

Per a la presidenta de la Comissió Interlocutora de Protectores d’ANimals de Catalunya, Carla Cornella, la presentació de l’esborrany número 13 del Reglament no pot ser considerat una novetat i explica que, en cas d’aprovar-se aquest, tampoc no seria d’aplicació immediata.

Un altre dels temes que va ser abordat durant la presentació del Saló va ser la construcció de la nova gossera municipal de Barcelona, sobre la qual el conseller de Presidència, Jordi Martí, va apuntar que, “en poques setmanes” tancaran el projecte i que la seva intenció és tenir llest el projecte abans que finalitzi el mandat.

El projecte existent, que havia estat aprovat pel mandat anterior, va ser paralitzat pel mateix govern de Convergència, deixant sense efecte l’adjudicació de terrenys que s’havia fet a Montjuïc, al·legant que no s’havia produït la modificació del planejament urbanístic necessari per a poder executar el contracte.

L’actual gossera de Barcelona data dels anys setanta, i les instal·lacions, ja obsoletes, acullen molts més animals dels que hi poden viure amb dignitat i seguretat fins que trobin una nova familia d’adopció.


en español:



La séptima edición del Salón por el Bienestar y la Defensa del Animal Abandonado, Animaladda, ha contado con la presencia de la plana mayor de la política catalana durante su inauguración, con el Conseller de Agricultura, Ganadería y Pesca, Alimentación y Medio Natural, Josep Maria Peregrí que apuntó como novedades que, en noviembre, la Generalitat estrenará un registro informático único para centralizar los datos de los censos de todo el país, sistema que, según el conseller, permitirá encontrar con más facilidad a las personas responsables de los animales domesticados perdidos o abandonados y sancionar, tal y como indica la ley, a los que los abandonen.

Esto tiene una lectura no tant optimista para la representante de la Comisión Interlocutora de Protectoras de Animales de Catalunya, Alba Jornet, que considera que un nuevo registro informático no solucionará todos los problemas existentes si no se produce, a la vez, un cambio en la actual titularidad privada del censo de los animales.


El Conseller también presentó como supuesta novedad la presentación del Reglamento como instrumento para poder aplicar la ley de Protección de los Animales en Catalunya.

Para la presidenta de la Comisión Interlocutora de Protectoras de Animales de Catalunya, Carla Cornella, la presentación del borrador número 13 del Reglamento no puede ser considerado una novedad y explica que, en el caso que se aprobara este, tampoco sería de aplicación inmediata.

Otro de los temas que fue abordado durante la presentación del Salón fue la construcción de la nueva perrera municipal de Barcelona, sobre la cual el Conseller de Presidencia, Jordi Martí, apuntó que, “en pocas semanas” cerrarán el proyecto y que su intención es tener listo el proyecto antes de que finalice el mandato.

El proyecto existente, que había sido aprobado por el mandato anterior, fue paralizado por el mismo gobierno de Convergencia, dejando sin efecto la adjudicación de terrenos que se había hecho en Montjuïc, alegando que no se había producido la modificación del plan urbanístico necesario para poder ejecutar el contrato.

La actual perrera de Barcelona es de los años setenta y sus instalaciones, ya obsoletas, acogen a muchos más animales de los que pueden vivir con dignidad y seguridad hasta encontrar una nueva familia de adopción.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada