dilluns, 5 d’octubre del 2009

EN CONTRA DE L'EXPERIMENTACIÓ ANIMAL A VALÈNCIA

Vuit joves activistes es van despullar aquest diumenge a la Plaça dels Pinazos de València per a reivindicar que existeixen "productes alternatius" a aquells que utilitzen proves de "crueltat extrema" en la fabricació de productes cosmètics i higiene. Les activistes van escenificar en un acte que "dutxar-se al matí pot ser còmplice de la mort de milers d'animals". Les joves van simbolitzar en la via pública "l'assassinat d'animals" amb la utilització "de sang a manera de xampú", una sang que provenia d'un conjunt de conills fabricats en cartró, situats al voltant d'elles, segons va explicar la coordinadora valenciana de AnimaNaturalis, Elisa Arteaga.

La coordinadora de l'ONG va informar que el principal objectiu de l'acte és "cridar l'atenció del públic perquè prefereixi els productes no provats en animals, per a fomentar aquesta pràctica ètica i responsable amb la vida de tots els éssers sensibles". Per això, un altre grup de 15 joves van repartir fullets informatius als curiosos que van observar la performance. En aquest sentit, Arteaga va assenyalar que cada any moren al voltant de deu milions d'animals en aquest tipus de proves només a Europa, malgrat que "no existeix cap necessitat de seguir fent-lo ni llei que ho obligui".

Les proves més comunes són el Test Draize, on s'apliquen substàncies químiques en els ulls d'animals conscients, la majoria d'ells conills. La irritació pot ser tan extrema que desenvolupen úlceres i es queden cecs. "El test es deté quan mor el 50% d'uns 200 animals necessaris per a realitzar una prova", va destacar la coordinadora.

"Existeixen centenars d'alternatives a l'experimentació en animals, i fins i tot la Comunitat Europea s'ha dedicat a homologar aquestes tècniques per a provar la seva fiabilitat i promoure el seu ús", va explicar Elisa Arteaga. No obstant això, va denunciar que "algunes empreses prefereixen usar animals perquè les seves vides són barates".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada