diumenge, 5 de febrer del 2012

ACTE CONTRA LA CAÇA | ACTO CONTRA LA CAÇA. PETRER (ALACANT)

Les desenes de senglars caiguts durant les dues últimes batudes perpetrades a Petrer, a més dels que cauran en la que està prevista en el Alt de Càrdenes, van ser ahir objecte d’un acte organitzat pel grup Fauna Liure com a protesta per l’immobilisme de l’Ajuntament davant les matances indiscriminades al camp.
Prop de 40 persones, en la seva majoria simpatitzants del grup animalista -i amb presència també de polítics, com membres de Esquerra Unida- es van concentrar davant l’ajuntament i van escenificar la mort dels senglars per a demanar que s’aturin les batudes que el Consell ha autoritzat als camps de Petrer.




Per això, es va organitzar una concentració silenciosa en la qual els participants van formar la frase “Stop caça”, mentre que quatre persones estaven esteses a terra, envoltades de sang i davant d’espelmes que donaven a l’escena l’aspecte mortal de la caça.
La protesta, que va durar poc més de mitja hora, va contar a més amb la lectura d’un manifest redactat pels membres de Fauna Lliure, així com un text lamentant aquestes pràctiques sagnants i injustificables.
La implicació de l’Ajuntament de Petrer en aquestes batudes és merament testimonial, ja que no té potestat per a frenar les caceres que es realitzen al territori a instàncies de la Conselleria de Medi ambient. No obstant això, des de l’associació es demana als governants del municipi una major implicació expressant la seva repulsa davant les batudes. En aquest sentit, Miguel Angel Pérez va recordar que Petrer es va declarar un municipi que respecta als animals el 1989, a petició d’un grup de veïns. En virtut d’aquesta declaració, des de Fauna Lliure consideren que els responsables municipals haurien de posicionar-se.
L’oposició de Petrer a la cacera té un antecedent protagonitzat, a finals de 2006, per centenars de veïns que van aconseguir paralitzar una cacera d’arruís, una espècie de cabra present a la comarca. El cas va aconseguir una especial repercussió ja que la protesta, que va enfrontar als ciutadans amb els caçadors, va estar encapçalada per l’exalcalde José Antonio Hidalgo, d’Esquerra Unida.



en español:




Las decenas de jabalíes caídos durante las dos últimas batidas perpetradas en Petrer, además de los que caerán en la que está prevista en el Alt de Cárdenes, fueron ayer objeto de un acto organizado por el grupo Fauna Libre como protesta por el inmovilismo del Ayuntamiento ante las matanzas indiscriminadas en los montes.

Cerca de 40 personas, en su mayoría simpatizantes del grupo animalista -y con presencia también de políticos, como miembros de Esquerra Unida- se concentraron ante el ayuntamiento y escenificaron la muerte de los jabalíes para pedir que cesen las batidas que el Consell ha autorizado en los montes de Petrer. Para ello, se organizó una concentración silenciosa en la que los participantes formaron la frase "Stop caza", mientras que otras cuatro personas quedaban tendidas en el suelo, rodeadas de sangre y frente a unas velas que daban a la escena el aspecto mortal de la caza.

La protesta, que duró poco más de media hora, contó además con la lectura de un manifiesto redactado por los miembros de Fauna Libre, así como un texto lamentando estas prácticas sangrientas e injustificables.

La implicación del Ayuntamiento de Petrer en estas batidas es meramente testimonial, ya que no tiene potestad para frenar las cacerías que se realizan en sus montes a instancias de la Conselleria de Medio Ambiente. Sin embargo, desde la asociación se pide a los gobernantes del municipio una mayor implicación expresando su repulsa ante las batidas.
En este sentido, Miguel Angel Pérez recordó que Petrer se declaró un municipio que respeta a los animales en 1989, a petición de un grupo de vecinos. En virtud de esta declaración, desde Fauna Libre consideran que los responsables municipales deberían posicionarse.

La oposición de Petrer a la cacería tiene un antecedente protagonizado, a finales de 2006, por cientos de vecinos que consiguieron paralizar una cacería de arruís, una especie de cabra presente en los montes de la comarca. El caso consiguió una especial repercusión ya que la protesta, que enfrentó a los ciudadanos con los cazadores, estuvo encabezada por el exalcalde José Antonio Hidalgo, de Esquerra Unida.    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada